Как да намалим тежестта в краката?

„Синдромът на тежките крака“ обикновено се появява по време на движение и се изразява в умора, която ограничава желанието ни за физическа активност. Най-често „тежките крака“ се дължат на разширени вени. Освен умора и тежест в краката, може да изпитваме болка и отичане.

Дали стоим по 8 часа на ден на бюро или работим прави, краката ни се натоварват, поради принудителната позиция, в която прекарваме много часове. Aко пък работата ни е свързана с ходене, краката ни се уморяват и по естествен начин.

Има много фактори, поради които долните ни крайници страдат. Неудобните делови обувки или токчета допринасят за умората, подуването и разширените вени. От друга страна генетичната предразположеност също е от значение – ако ваши роднини страдат от разширени вени, шансът и вие да бъдете в това състояние, е по-голям. Възрастта също е важен фактор – тежест и лесна уморяемост на краката се наблюдават по-често с напредване на възрастта, а по време на бременност и в следродилния период отново се наблюдава отслабване на капилярните стени и разширени вени. Ако добавим стреса, който се отразява на цялото ни тяло, и наднорменото тегло – почти е сигурно, че краката ни страдат и ги усещаме натежали или подути.

Има различни упражнения и трикове, които могат да подобрят мускулния тонус и да спомогнат за доброто кръвообращение и за намаляването на риска от разширени вени:

  1. Едно от най-важните неща, когато се опитвате да намалите отока при
    разширените вени, е да държите краката си нависоко. Ако сте на бюро – използвайте напречната дъска. Ако няма такава, вземете малка табуретка и качвайте краката си на нея.
  2. Поне по няколко пъти на ден се раздвижвайте. Направете по 4-5 бавни клякания. Правете гимнастика на стъпалата – свивайте и отпускайте пръстите на краката или от седнало положение леко повдигнете краката от пода и въртете стъпалата, което също подобрява кръвообращението в долните крайници.
  3. Носете удобни обувки. Добре е да направите и профилактичен преглед при ортопед – възможно е да се нуждаете от коригиращи стелки. Вече се предлагат специализирани стелки, като се прави отпечатък на стъпалото. Имайте предвид, че е лош вариант да вземете просто някакви стелки от първия магазин, в който ги намерите, много често те имат обратен ефект и могат да влошат състоянието на краката ви. Всичко зависи от формата на стъпалото ви.
  4. Движете се – ходете, бягайте, плувайте, карайте колело. Движението стимулира мускулатурата на краката и регулира дейността на венозните клапи.
  5. Консумирайте повече плодове и зеленчуци, избягвайте кафето и цигарите.

Можем да си помогнем и като приемаме хранителни добавки и гелове с действие срещу умора и тежест в краката.

Виталег таблетки и гел е специално създадена серия, която намалява дискомфорта при разширени вени, травми и различни контузии. Съставките на Виталег имат антиоксидантен, противовъзпалителен ефект и хидратиращ ефект. 

Опитайте серия Виталег – лекота и здраве за Вашите крака.